خبرگزاری کار ایران

نظرسنجی «سی‌ان‌ان» نشان داد؛

نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ بار دیگر رئیس‌جمهوری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۶۲۸

براساس نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان، احتمال برنده شدن رئیس‌ فعلی کاخ سفید در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰ میلادی، آمریکا را دوپاره کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، نیمی از مردم آمریکا باور دارند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا برای دومین‌بار خواهد توانست ریاست کاخ سفید را به دست آورد. این در حالی است که در میان فهرست نامزدهای دموکرات، «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، تنها کسی است که می‌تواند موقعیت برتر ترامپ را به چالش بکشد. 

براساس نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان، احتمال برنده شدن ترامپ در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰ میلادی، آمریکا را دوپاره کرده است. ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که ترامپ می‌تواند در دور دوم برنده شود و ۴۷ درصد نیز معتقدند که چنین نخواهد شد. این در حالی است که پیشتر، در ماه مارس، ۵۴ درصد از مردم گمان می‌کردند ترامپ شانسی برای برنده شدن در دور دوم انتخابات ندارد. اقبال ترامپ در میان مردان (با هشت درصد افزایش)،‌ افراد مستقل (که از ۳۹ درصد در ماه مارس به ۴۷ درصد رسیده است) و کسانی که درباره رای دادن در انتخابات میان‌دوره‌ای اشتیاق دارند) بیشتر بوده است. 

در میان حزب جمهوری‌خواه نیز اوضاع به همین منوال است:‌ ۷۴ درصد از جمهوری‌خواهان و همچنین افراد مستقلی که به این حزب گرایش دارند، ‌معتقدند که او باید در سال ۲۰۲۰ نامزد حزب جمهوری‌خواه باشد. این در حالی است که تنها ۲۱ درصد از جمهوری‌خواهان ترجیح می‌دهند نامزدشان فرد دیگری باشد. 

در جبهه دموکرات‌ها، جو بایدن پیشتاز است و ۳۳ درصد از رای‌دهندگان معتقدند که او می‌تواند هماوردی درخور برای دونالد ترامپ باشد. این در حالی است که «برنی سندرز» سیاستمدار سوسیالیست، با ۱۳ درصد، در رتبه دوم قرار دارد. سناتور «کامالا هریس» از ایالت کالیفرنیا با ۹ درصد رتبه سوم را به خود اختصاص داده و سناتور «الیزابت وارن» از ایالت ماساچوست نیز رتبه چهارم را در اختیار دارد. 

نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ بار دیگر رئیس‌جمهوری می‌شود

در میان کسانی که خود را دموکرات می‌دانند، ۳۴ درصد از بایدن، ۱۱ درصد از هریس و ۹ درصد از سندرز حمایت می‌کنند. 

نظرسنجی سی‌ان‌ان از چهارم تا هفتم اکتبر، میان بیش از هزار نفر، در چندین ایالت برگزار شد.   

میزان خطای این نظرسنجی مثبت و منفی سه و هشت دهم درصد در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز