خبرگزاری کار ایران

نشانی جدید سفارت آمریکا در آنکارا؛‌

نام این خیابان «مالکوم ایکس» است

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۲۷۷

شهرداری آنکارا نام خیابانی را که سفارت آمریکا در آن واقع است تغییر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های شهری آنکارا نام خیابانی را که سفارت آمریکا در آن واقع است به یاد فعال سیاه‌پوست آمریکایی به «خیابان مالکوم ایکس» تغییر دادند. 

این اقدام همزمان است با دوره‌ای از تنش‌های سیاسی میان آنکارا و واشنگتن. این در حالی است که ترکیه پیشتر نیز دست به این تغییر نام‌های سیاسی زده بود.

در ماه فوریه، ترکیه نام خیابان سفارت آمریکا در آنکارا را «شاخه زیتون» گذاشت که اشاره داشت به عملیات ارتش ترکیه در سوریه. آنکارا از حمایت واشنگتن از واحدهای مدافع خلق که از نظر ترکیه گروهی است تروریستی ناخرسند است. 

شهرداری آنکارا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نام این خیابان به احترام فعال سیاه‌پوست و مسلمان آمریکایی و فعال حقوق بشر، به خیابان مالکوم ایکس تغییر یافت. رئیس‌جمهوری ترکیه گفته که ما نام او را در آنکارا زنده خواهیم کرد.»

ماه گذشته میلادی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، با دختر مالکوم ایکس در نیویورک دیدار کرد. 

این در حالی است که مالکوم ایکس در تاریخ آمریکا چهره‌ای نفاق‌انگیز است و این احتمال وجود دارد که منتقدان از این اقدام آنکارا اعلام نارضایتی کنند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز