خبرگزاری کار ایران

جان بولتون اظهار داشت:

پکن باید رفتار خود را در بسیاری زمینه‌ها اصلاح کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۶۸۸

مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت که رویکرد سختگیرانه این کشور در قبال چین، مقام‌های پکن را سردرگم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ایالات متحده، وعده کرد که این کشور رویکرد سختگیرانه‌تری نسبت به چین اتخاذ کند. وی گفت که «رفتار پکن در زمینه تجارت، روابط بین‌الملل، مسائل نظامی و حوزه‌های سیاسی باید اصلاح شود.»

وی در گفت‌وگویی رادیویی که روز گذشته -جمعه- منتشر شد، گفت که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا باور دارد که چین مدت‌هاست از نظم جهانی سوءاستفاده کرده و آمریکایی‌ها تاکنون به‌اندازه لازم در برابر پکن ایستادگی نکرده‌اند. 

وی افزود: «اکنون زمان آن است که چنین کنیم.»

بولتون گفت که رویکرد سختگیرانه آمریکا نسبت به چین، کشوری که دولت آن را «مهم‌ترین مسئله قرن» می‌داند، باعث «سردرگمی» پکن شده است. 

وی همچنین گفت: «آن‌ها تاکنون با رئیس‌جمهوری چنین سختگیرانه برخورد نداشته‌اند. به‌گمان من رفتار پکن در زمینه تجارت، روابط بین‌الملل، مسائل نظامی و حوزه‌های سیاسی باید اصلاح شود.»

وی افزود: «ممکن است که در نشست جی‌۲۰ در آرژانتین رئیس‌جمهوری چین حاضر به صحبت درباره برخی از این مسائل باشد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز