خبرگزاری کار ایران

در نشست سالیانه صندوق بین‌المللی پول مطرح شد؛

کشورهای جهان خود را برای خطرهای برآمده از تنش‌های تجاری آماده کنند

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۶۰۵

صندوق بین‌المللی پول در اطلاعیه‌ای از کشورها خواست تا بدهی‌هایشان را کنترل کنند، سیاست‌های خود را به‌گونه بچینند تا اعتبار را با میزان تورم‌شان هماهنگ کنند و رشد اقتصادی را به‌گونه ترتیب دهند تا «همگان از آن سود ببرند».

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبران اقتصاد جهان در نشست سالیانه صندوق بین‌المللی پول خواستار آن شدند که کشورهای جهان خود را آماده خطرهای بالقوه برآمده از تنش‌های تجاری و دیگر مسائل کنند. 

نشست سالیانه این صندوق که در اندونزی برگزار شد، تحت تاثیر کشمکش‌های میان آمریکا و چین بر سر سیاست‌های پکن بر سر فناوری قرار داشت. 

صندوق بین‌المللی پول و کمیته مالی که به اعضای این صندوق مشاوره می‌دهد، امروز -شنبه- در اطلاعیه‌ای از کشورها خواست تا بدهی‌هایشان را کنترل کنند، سیاست‌های خود را به‌گونه بچینند تا اعتبار با میزان تورم‌شان هماهنگ باشد و رشد اقتصادی را به‌گونه ترتیب دهند تا «همگان از آن سود ببرند». 

«کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین‌المللی پول، گفت که رشد جهانی همچنان قدرتمند است اما از روند صعودی آن کاسته شده است. صندوق بین‌المللی پول در آغاز نشست سالیانه خود در بالی، در پیش‌بینی قبلی خود درباره رشد سالیانه اقتصاد جهان تجدیدنظر کرد و آن را از سه و ۹ دهم درصد به سه و هفت دهم درصد رساند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز