خبرگزاری کار ایران

فیلم منتشر شده از لحظه ورود خاشقجی و گروه امنیتی سعودی به کنسولگری استانبول+ ویدئو

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۹۰۷

شبکه‌های ترکیه ویدئوهایی را منتشر کرده‌اند که لحظه ورود روزنامه‌نگار سعودی به کنسولگری عربستان در استانبول در تاریخ دوم ماه جاری را نشان می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، تصاویر منتشر شده توسط شبکه خبری «ان‌تی‌وی» ترکیه ویدئویی از لحظه ورود «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی به کنسولگری عربستان در استانبول منتشر کردند.

این شبکه همچنین تصاویری از مسیرحرکت یک اتوبوس کوچک تا یک گاراژ بسته متعلق به کنسولگری را پس از ترک آنجا نشان می‌­دهد.

ان‌تی‌وی تصاویری از افرادی که به توصیف این شبکه گروه اطلاعاتی سعودی بودند، منتشر کرد.

تصاویر منتشر شده نشان می­‌دهد اشخاص مذکور در همان روز ورود خاشقجی به کنسولگری به فرودگاه و هتل رسیده و همان روز با هواپیماهای ویژه استانبول را ترک کرده­‌اند.

روزنامه ترکیه صبح روز چهارشنبه تصاویر ۱۵ سعودی و اسامی آنها را منتشر و تاکید کرد که مقام‌­های ترکیه به ارتباط این افراد با معمای خاشقجی مظنون هستند.

رسانه­‌های ترکیه اعلام کردند: «بازرسان معتقدند که افراد مذکور به شکنجه و سپس قتل خاشقجی پس از ناپدید شدن او در کنسولگری متهم هستند».

منابعی از انجمن «خانه روزنامه‌نگاران عرب در ترکیه» تأکید کرده­‌اند که مقام­‌های ترکیه، اسناد و ادله­‌ای در مورد پرونده خاشقجی به روزنامه­‌های داخلی ارائه داده­ و حتما در آینده­ای نزدیک یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهند کرد.

به گفته این منابع، روزنامه­‌های داخلی نمی­‌خواهند در بیان حقایق از رسانه­‌های رسمی پیشی بگیرند. تأکید این منابع بر قتل همراه با شکنجه خاشقجی است. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز