خبرگزاری کار ایران

نامزد خاشقجی از جزئیات روابط‌شان می‌گوید+ عکس

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۷۵۲

نامزد روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، که از هفته گذشته در کنسولگری کشورش در استانبول ناپدید شده است، جزئیاتی از روابطش با وی را منتشر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، که هاله‌ای از ابهام درباره سرنوشتش وجود دارد، روز گذشته در مقاله‌ای در روزنامه «واشنگتن‌پست»، درباره روابطش با خاشقجی نوشت.

خدیجه در این مقاله، با اشاره به این‌که بیش از یک هفته از آخرین دیدارش با نامزدش در خارج از کنسولگری عربستان در استانبول می‌گذرد، تأکید کرد که آنها برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک‌شان آماده می‌شدند.

در این مقاله آمده است، آنها توافق کردند بعد از تکمیل روند کارهای رسمی‌شان در کنسولگری، برای خرید لوازم مورد نیاز منزل جدیدشان اقدام کنند. آنها همچنین برای برگزاری مراسم رسمی عروسی، با حضور برادران خدیجه و برخی نزدیکان آماده بودند.

وی ادامه داد: «خاشقجی بیش از یک‌ سال را در تبعید خودخواسته در ایالات متحده، به دور از خانواده، نزدیکان و دوستانش، گذرانده بود و همین امر، تاثیر زیادی بر روحیات وی گذاشته بود».

خدیجه که ترک‌تبار است در این مقاله افزود، این روزنامه‌نگار عربستان شهروندی آمریکایی را اخذ کرده بود و دلیل سفرش به ترکیه، ازدواج با او بود.

 

نامزد خاشقجی از جزئیات روابط‌شان می‌گوید+ عکس

 

در ۲۸ سپتامبر گذشته، جمال برای نخستین بار به کنسولگری عربستان در استانبول رفت. او هر چند به‌شدت نگران پیامدهای این بازدید بود ولی دستوری برای بازداشت وی در آن زمان صادر نشد.

خدیجه می‌‌گوید، به‌رغم این‌که دیدگاه‌های خاشقجی خوشایند برخی افراد نبوده، ولی تنش‌ها بین او و کشورش به سطح نفرت، کینه و تهدیدها نرسید ولی نگرانی‌های این روزنامه‌‌نگار اخیرا به‌ویژه در سایه تشدید بازداشت‌های بی‌سابقه در کشورش اوج گرفت.

خدیجه گفت: «با صبر و تمام امید مقابل کنسولگری منتظر خاشقجی ایستادم ولی او خارج نشد. بعد از سه ساعت ترس و نگرانی بر من غلبه کرد لذا به برخی از دوستان این موضوع را اطلاع دادم و درباره جمال از کنسولگری نیز جویا شدم».

خدیجه تأکید کرد که پاسخ‌های کنسولگری بیشتری ترس را بر او مستولی می‌کرد. «آنها به من گفتند جمال اینجا را ترک کرده است و تو متوجه نشده‌ای».

بعد از آن، بلافاصله با «یاسین آکتای» مشاور «رجب طیب اردوغان» رئیس‌‌جمهوری ترکیه و یکی از دوستان قدیمی جمال تماس تلفنی برقرار کردم و مساله ناپدید شدن این روزنامه‌نگار را به وی اطلاع دادم.

خدیجه در پایان مقاله‌اش، درباره سرنوشت خاشقجی ابراز شک و تردید کرده و در عین حال امیدوار است که نامزدش همچنان زنده باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز