خبرگزاری کار ایران

احتمال لغو برخی تحریم‌های سئول علیه پیونگ‌یانگ

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۶۹۴

وزیر خارجه کره‌جنوبی گفت که این کشور در حال بررسی احتمال برداشتن تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۱۰ میلادی علیه پیونگ‌یانگ اعمال شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سئول در حال بررسی برداشتن برخی از تحریم‌های خود علیه پیونگ‌یانگ است تا به بهبود روابط میان دو کشور و رفع تنش‌های هسته‌ای کمک کند. این خبر را وزیر خارجه کره‌جنوبی امروز -چهارشنبه- اعلام کرد. 

«کانگ کیونگ-وا» وزیر خارجه کره‌جنوبی، گفت که این کشور در حال بررسی احتمال برداشتن تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۱۰ علیه پیونگ‌یانگ اعمال شد. این تحریم‌ها پس از آن اعمال شد که در اثر حمله یک ناو کره‌شمالی، ۴۵ ملوان کشته شدند. 

در پی این حمله، سئول تمام همکاری‌های اقتصادی مرزی را با کره‌شمالی قطع کرد و تنها یک کارخانه مشترک را در مرز با این کشور باز گذاشت. 

برداشته شدن تحریم‌های سال ۲۰۱۰ کره‌جنوبی علیه همسایه شمالی، تاثیر چندانی بر وضعیت اقتصاد پیونگ‌یانگ نخواهد داشت، چراکه تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل همچنان بر جای خواهد ماند. با این وجود، مشخص است که دولت کره‌جنوبی در تلاش است تا در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات پیونگ‌یانگ و واشنگتن بر سر خلع تسلیحات هسته‌ای، پروژه‌های اقتصادی مشترک میان دو کشور بار دیگر آغاز شود.        

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز