خبرگزاری کار ایران

رهبر کره‌شمالی به‌زودی به روسیه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۶۵۸

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی از برنامه رهبر کره‌شمالی برای سفر به روسیه در آینده نزدیک خبر داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مون جائه‌این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی مصمم است به‌زودی دیداری از روسیه داشته باشد.

مون، روز گذشته همچنین از تصمیم «شی‌ جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین برای سفر به کره‌شمالی خبر داد.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی همچنین درباره دیدار «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با کیم سخن گفت و اظهار داشت که شرایط برای برگزاری دور دوم نشست میان کیم و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در آینده نزدیک فراهم است.

طبق این گزارش، کیم در جریان دیدار روز گذشته با پمپئو در پیونگ‌یانگ، ابراز امیدواری کرده‌است که «دیر یا زود، برنامه‌ریزی مناسبی» برای دیدار دوباره با دونالد ترامپ انجام خواهد گرفت.

خبرگزاری رسمی کره‌‌شمالی در این‌باره تصریح کرد، کیم جونگ‌اون «اطمینان» و «تمایل» خود را برای پیشرفت در مسائل مورد توجه دو طرف، از جمله موضوع غیر اتمی‌شدن ابراز کرده‌ است.

رهبران کره‌شمالی و آمریکا در جریان دیداری تاریخی در سنگاپور، بر سر حرکت به‌سوی غیر اتمی شدن شبه‌جزیره کره توافق کردند. پیونگ‌یانگ گام‌هایی در این‌باره برداشته است ولی این اقدام‌ها همچنان گام عمده و چشم‌گیری به‌شمار نمی‌رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز