خبرگزاری کار ایران

واکنش مشاور اردوغان به مواضع حکومت سعودی:

عدم ثبت تصویر خاشقجی در دوربین‌های کنسولگری، کذب محض است

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۴۴۹

با گذشت چند روز از ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی و نویسنده واشنگتن پست، همچنان اختلاف نظرها در مورد سرنوشت وی ادامه داشته و اخبار ضد و نقیضی در تکذیب و تایید قتل او منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری لبنان ۲۴، مشاور «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به اخبار ضد و نقیض درباره کشته شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی، گفت که ما معتقدیم خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسیده و گروهی متشکل از ۱۵ سعودی به طور صریح در این قتل دست دارند.

وی تأکید کرده است که ادعای مقام‌های سعودی در مورد عدم وجود هیچ تصویری از حضور خاشقجی در دوربین­‌های کنسولگری عربستان سعودی کذب محض است.

«سی‌ان‌ان» ترک نیز به نقل از یکی از مقام‌های آنکارا گزارش داد: «خاشقجی کنسولگری را به روش عادی و طبیعی ترک نکرده است».

با توجه به اخبار منتشر شده، کنسولگری سعودی هر نوع ارتباط خود را با این موضوع تکذیب کرده است، اما ترکیه بر وجود این ارتباط تاکید دارد.

رویترز در گزارشی به نقل از دو منبع ترک گزارش داد که مقام‌های ترکیه معتقدند جمال خاشقجی چهار روز قبل، پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در همان مکان به قتل رسیده است.

یکی از این منابع که یک مقام بلند پایه ترک است، گفت: «ارزیابی اولیه پلیس ترکیه حاکی از قتل عمدی خاشقجی در کنسولگری و انتقال جسد او به خارج از این ساختمان است».

این دو منبع از چگونگی حصول این نتیجه صحبتی نکرده­‌اند.

از سوی دیگر، به گزارش همین خبرگزاری یک منبع مسئول در کنسولگری عربستان در استانبول خبر قتل خاشقجی داخل این ساختمان را تکذیب کرده و این اتهام‌ها را بی‌پایه و اساس خوانده است. وی همچنین بیان چنین اخباری از سوی مقام‌های آگاه ترکیه را دور از ذهن دانست.

این منبع سعودی گفت: «یک هیأت امنیتی متشکل از بازرسان سعودی با هماهنگی و موافقت مقام‌های ترکیه وارد استانبول شده­‌اند». وی در ادامه از مشارکت ترکیه در انجام عملیات تحقیق تشکر و سپاسگزاری کرد.

بر اساس این گزارش، خاشقجی یک سال اخیر را به دلیل مواضع مخالف خود نسبت به سیاست­‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در تبعید اختیاری در واشنگتن به سر می‌برده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز