خبرگزاری کار ایران

از سوی برخی منابع حقوقی مطرح شد؛

احتمال تصویب ممنوعیت واردات اسلحه به عربستان در کنگره آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۷۴۷

حقوقدانان معتقدند که کنگره آمریکا احتمالا واردات اسلحه به عربستان سعودی را در صورت رأی گیری جدید در این زمینه و به دلیل کشتار شهروندان یمنی ممنوع می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «آندریا براسف» معاون دفتر دیده‌بان حقوق بشر در واشنگتن گفت که برای آخرین بار که مجلس نمایندگان آمریکا در مورد عدم واردات اسلحه به عربستان رأی‌گیری کرد، اتخاذ تصمیم در این‌باره بسیار جدی شده بود. شمار قابل توجه حملات غیر قانونی که آن زمان اتفاق افتاد، این احتمال را تقویت کرد که کنگره در صورت رأی‌گیری مجدد ممکن است با این ممنوعیت موافقت کند. همچنین ممکن است واردات اسلحه به امارات نیز ممنوع شود.

وی افزود: «دولت آمریکا باید خود تصمیم بگیرد که در صورت تکرار این حملات، حمایت نامحدود خود را از عربستان سعودی قطع کند».

براسف تأکید کرد: «دیده‌بان حقوق بشر و دیگر سازمان­‌های بین‌المللی تحولات یمن و سلاح­‌های به کار گرفته شده در این عملیات­‌های نظامی غیرقانونی را پیگیری می­‌کنند».

وی در ادامه گفت: «سازمان دیده‌بان حقوق بشر ۸۷ حمله غیر قانونی که برخی از آنها جنایت جنگی محسوب می‌شود، ثبت کرده است. معتقدم این شرکت­‌های واردات اسلحه در مورد میزان پایبندی به تعهدات خود مورد بازرسی قرار می­‌گیرند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز