خبرگزاری کار ایران

چین دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۴۴۵

پکن ادعای معاون رئیس‌‌جمهوری آمریکا مبنی بر مداخله چین در انتخابات کنگره ایالات متحده را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز- جمعه- در سخنرانی خود در موسسه هادسون از سیاست‌های چین در قبال آمریکا انتقاد کرد.

پنس، چین را متهم کرد که در  انتخابات پیش‌روی میان دورهای کنگره ایالات متحده آمریکا که حدود چهار هفته دیگر برگزار می‌شود، دخالت می‌کند.

وی در صحبت‌های خود اتهامات سنگیی به چین وارد کرد و گفت رهبران چین تبلیغات گسترده‌ای برای تاثیرگذاشتن بر افکار عمومی آمریکا به راه انداخته‌اند. او در ادامه صحبت های خود افزود چین هدفمند در هالیوود مداخله می‌کند و بر تولید فیلم‌های عمده هالیوودی تاثیر می‌گذارد.

در حال حاضر حزب رئیس جمهوری آمریکا، حزب جمهوری‌خواه اکثریت را در هر دو مجلس در اختیار دارد و در صورت کاهش تعداد نمایندگان این حزب، دولت «دونالد ترامپ» برای به ثمر رساندن برخی از برنامه‌های خود دچار مشکل خواهد شد.

سخنرانی مایک پنس سبب خشم پکن شد. وزارت خارچه چین به رغم تعطیلات یک هفته‌ای و سکوت نهادهای رسمی این کشور بلافاصله واکنش نشان داد.

«هوا چون‌اینگ» سخنگوی وزارت خارچه چین اعلام کرد که مایک پنس  با اظهارات خود چین را تحقیر کرده است. او تاکید کرد که چین علاقه‌ای به دخالت در امور داخلی آمریکا ندارد و سخنان پنس به مناسبات چین و آمریکا ضرر می‌رساند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز