خبرگزاری کار ایران

آمریکا یک فرد و ۷ شرکت مرتبط با «حزب‌الله» لبنان را تحریم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۲۷۴

وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه آنچه تلاش برای «مختل کردن شبکه‌های حمایت مالی حزب‌الله» خوانده شده، یک فرد و هفت شرکتی که ادعا می‌شود او مالک آنها است را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز گذشته «محمد عبدالله الامین» یک بازرگان لبنانی و ۷ شرکت متعلق به او را به دلیل  آنچه حمایت مالی و خدماتی از حزب‌الله لبنان ادعا شده، مورد تحریم قرار داده است.

دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید، محمد عبد الله الامین را در فهرست تروریست‌های جهانی قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا می‌گوید، محمد عبدالله الامین از طریق فردی به نام «ادهم حسین طباجه»، که با رهبری حزب الله لبنان رابطه دارد به حمایت مالی از ازاین گروه لبنانی پرداخته است .ادهم طباجه از سال ۲۰۱۵ در فهرست تحریمی آمریکا قرار دارد.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین می‌گوید، ۷ شرکت متعلق یا تحت کنترل محمد عبدالله الامین را مورد تحریم قرار داده است.

آمریکا از سال ۱۹۹۷ حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

مقام‌های آمریکا و متحدان واشنگتن از جمله عربستان سعودی و اسرائیل همواره از قدرت فزاینده حزب‌الله لبنان ابراز نگرانی می‌کنند.

این تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله در حالی به صورت فزاینده اعمال می‌شود که این گروه در عرصه سیاسی کشور لنبان نقش موثری دارد. حزب‌الله و گروه‌های متحد آن در انتخابات پارلمانی که روز ۶ می برگزار شد به پیروزی قابل ملاحظه‌ای دست یافتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز