خبرگزاری کار ایران

ربوده شدن روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در استانبول

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۴۸۲

گزارش‌ها حاکی‌ست روزنامه‌نگار و فعال مخالف رژیم عربستان سعودی در استانبول ربوده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، نامزد «جمال خاشقجی» نویسنده و روزنامه‌نگار سعودی از ربوده‌شدن وی در عصر روز سه‌شنبه در شهر استانبول ترکیه، خبر داد.

نامزد جمال خاشقجی در گفت‌گو با شبکه تلویزیونی «تی‌آر‌تی» ترکیه، تصریح کرد که خاشقجی بعد از ظهر روز سه‌شنبه برای تکمیل کارهای رسمی ازدواج‌مان وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد ولی پس از خروج همه از کنسولگری، خبری از او نشده است.

او افزود، با مسئولان امنیتی ترکیه تماس گرفته، ولی از لحظه ربوده‌شدن خاشقجی تاکنون هیچ اطلاعاتی از وی نیست.

از سوی دیگر، «مجتهد» فعال رسانه‌ای مشهور در عربستان که اطلاعات محرمانه آل‌سعودی را فاش می‌کند، در توییتر خود نوشت: خاشقجی ساعاتی پس از ورود به سفارت سعودی در ترکیه، ربوده شد.

مجتهد افزود: دولت ترکیه از این موضوع مطلع شده است و در صورتی‌که مشخص شود او ربوده شده است، احتمال می‌‌رود بزرگ‌ترین بحران دیپلماتیک میان ریاض و آنکارا شکل بگیرد.

حساب کابری «معتقلی الرای» (بازداشت‌شدگان آزادی بیان) نیز در توییتر نوشت: «بعید نمی‌دانیم که روزنامه‌نگار خاشقجی به دستور حکومت سعودی ربوده شده باشد؛ چرا که این رژیم در تلاش است صدای او را خفه کند».

خانه روزنامه‌نگاران عرب نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عدم دسترسی به هر گونه اخباری از جمال خاشقجی که مدتی است به عنوان شهروند آزاد سعودی در استانبول حضور دارد، موجب نگرانی شدید رسانه‌های ترکی و عربی در مورد نقض حقوق بشر شده است که این روزها در عربستان سعودی افزایش یافته است.»

در این بیانیه همچنین آمده است: « انجمن خانه روزنامه‌نگاران در ترکیه منتظر صدور سریع بیانیه‌ای از سوی مقام‌های سعودی در مورد وضعیت خاشقجی و همچنین خروج فوری وی از مقر کنسولگری و بازگشت برای تالیف مقالات خود در روزنامه واشنگتن پست است».

 این بیانیه افزوده است: « خاشقجی یکی از روزنامه نگاران تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه است که صاحب پست‌های بسیار مهم در مطبوعات عربستان است».

جمال خاشقجی، نویسنده و فعال معارض سعودی قبل از آغاز موج بازداشت شاهزادگان و مسئولان و مخالفان توسط «محمد بن‌سلمان» ولیعهد، از این کشور خارج شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز