خبرگزاری کار ایران

بحران قطر و نفت؛ محور سفر بن‌سلمان به کویت

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۲۶۳

ولیعهد عربستان سعودی در جریان دیدار با مسئولان کویت، درباره ازسرگیری تولید نفت در منطقه بی‌طرف میان دو کشور، و نیز بحران قطر گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی امروز -شنبه- سفر دو روزه خود به کویت را آغاز می‌کند. 

یک منبع مطلع اعلام کرد، احتمال می‌رود بن‌سلمان در سفر به کویت، درخصوص ازسرگیری تولید نفت در منطقه منطقه بی‌طرف میان عربستان و کویت رایزنی کند. دو منبع دیگر در این‌باره تصریح کردند که «خالد الفالح» وزیر انرژی از اعضای هیات همراه بن‌سلمان در این سفر است.

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) نیز گزارش داد که ولیعهد سعودی با «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

بسته‌شدن میادین نفتی که به شکل مشترک در منطقه بی‌طرف اداره می‌شود، به‌ویژه «الخفجی» و «الوفره» از عوامل بروز تنش سیاسی میان هم‌پیمانان عربی در اوپک شده است. 

طبق این گزارش، سفر بن‌سلمان به کویت قرار بود روز گذشته آغاز شود ولی به دلایلی نامعلوم این سفر به تاخیر افتاد.

ناظران، اما، با اشاره به همزمان شدن سفر بن‌سلمان به کویت با فشارهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بر عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس به منظور افزایش تولید نفت‌شان، می‌گویند این سفر بن‌سلمان همچنین در راستای تلاش‌های آمریکا برای تشکیل ائتلاف «ناتوی عربی» با مشارکت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس و نیز مصر و اردن صورت می‌گیرد. آن‌گونه که گفته شده بحران قطر از دیگر محورهای دیدارهای بن‌سلمان با مسئولان کویت خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز