خبرگزاری کار ایران

ترزا می:

مخالفان برگزیت آینده کشور را قربانی سیاسی‌بازی کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۰۷۶

نخست‌وزیر بریتانیا مخالفان برگزیت را به «سیاسی بازی» و بی‌توجهی به منافع ملی متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا در گفت‌وگویی با روزنامه «ساندی تایمز» منتقدان برنامه وی برای خروج از اتحادیه اروپا را به سیاسی‌بازی در قبال آینده کشور و تحت‌الشعاع قرار دادن منافع ملی متهم کرد.

«بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق بریتانیا نیز در مصاحبه‌ای با همین روزنامه، با انتقاد از برنامه «چکرز» برای برگزیت، گفت که این طرح که بریتانیا و اتحادیه اروپا باید تعرفه‌های یکدیگر را جمع‌آوری کنند، «کاملا ظالمانه» است.

گردهمایی سالانه حزب محافظه‌کار بریتانیا روز گذشته –شنبه- در حالی آغاز به کار کرد که این حزب بر سر مساله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دچار شکاف شده و احتمال بر هم خوردن هرگونه توافق و به مخاطره افتادن آینده شغلی نخست‌وزیر وجود دارد.

تنها شش ماه پیش از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۹، نخست‌وزیر بریتانیا گفت که مذاکرات برای تایید و تعیین ساز و کار برگزیت با بن بست رو‌به‌رو شده است.

می تاکید کرده است که پیشنهاد چکرز، تنها گزینه پایدار است ولی رهبران اتحادیه اروپا گفته‌اند که بخشی از این پیشنهادها قابل قبول نبوده و بسیاری از قانون‌گذاران محافظه‌کار تهدید کرده‌اند که به توافقی که بر اساس طرح ترزا می شکل بگیرد، رای منفی خواهند داد.

بر اساس این گزارش، این عدم اطمینان باعث مطرح شدن برخی گمانه‌زنی‌ها در این خصوص شده که هیچ‌گونه توافقی حاصل نخواهد شد و همین مساله به طور بالقوه باعث تاخیر در مسائل مرزی و گمرکی شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز