خبرگزاری کار ایران

پوپولیست‌های ایتالیا در برابر نخستین آزمون بودجه اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۰۸۶

سرمایه‌گذاران و کشورهای حوزه یورو منتظرند که آیا دولت ائتلافی ایتالیا در طرح بودجه‌اش در برابر اتحادیه اروپا می‌ایستد یا به قوانین مالی آن تن می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ دولت پوپولیست ایتالیا بناست امروز -پنج‌شنبه- رئوس کلی بودجه خود را منتشر کند. این در حالی است که بسیاری نگران‌ هستند که این کشور قوانین مالی اتحادیه اروپا را زیر پا بگذارد و اوضاع نابسامان این کشور بدهکار را وخیم‌تر کند. 

در اروپا تمام حواس‌ها به نخستین برنامه مالی دولت اروپاستیز ایتالیا است که آیا با طرح بودجه خود در برابر بروکسل می‌ایستد یا آن‌که تابع قوانین خواهد بود. امری که تا حدی به ترس در بازارهای مالی اروپا دامن زده است. 

دولت ائتلافی ایتالیا از زمان روی کار آمدن در تلاش بوده تا برنامه‌ای را تدوین کند که هم حافظ شعارهای انتخاباتی‌شان باشد و هم درباره سلامت سومین اقتصاد برتر حوزه یورو، به سرمایه‌گذاران اطمینان‌خاطر دهد.

تمام بحث‌ها درباره این بودجه حول یک نقطه می‌گردد: نسبت کسری بودجه عمومی به تولید ناخالص داخلی. 

یک منبع پارلمانی نزدیک به دولت ایتالیا روز سه‌شنبه گفته بود که نسبت کسری بودجه به تولید ناخالص در بودجه سال ۲۰۱۹ چیزی میان یک و هشت دهم تا یک و ۹ دهم درصد خواهد بود. این در حالی است که دولت پیشین این میزان را هشت دهم درصد پیش‌بینی کرده بود. 

در حال حاضر، میزان بدهی عمومی ایتالیا در برابر تولید ناخالص داخلی ۱۳۲ درصد است که بیشترین میزان پس از یونان به حساب می‌‌آید.

گفت‌وگوهای سختی میان دولت ائتلافی ایتالیا، جنبش پنج‌ستاره و حزب لیگ با «جووانی تریا» وزیر اقتصاد این کشور در جریان است. تریا باور دارد که نسبت کسری بودجه و تولید ناخالص داخلی باید در بیشترین حالت یک و شش دهم درصد باشد. 

لعضای کابینه ایتالیا امروز از ساعت چهار بعدازظهر به وقت گرینویچ بناست با یکدیگر در این رابطه جلسه داشته باشند؛ جلسه‌ای که انتظار می‌رود تا شب به طول بینجامد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز