خبرگزاری کار ایران

در دیدار وزرای خارجه چین و کره شمالی مطرح شد:

عزم پکن بر کمک به فرآیند صلح در شبه‌جزیره کره

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۹۶۵

وزرای خارجه چین و کره شمالی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره‌شمالی، به «وانگ یی» همتای چینی خود، گفت که پیونگ‌یانگ آماده است با پکن بر سر خلع تسلیحات هسته‌ای شبه‌جزیره کره همکاری کند و امنیت و ثبات در شمال شرقی آسیا را تضمین کند. 

وزیر خارجه کره‌شمالی در دیدار با همتای چینی خود گفت: «ما به‌شدت از حمایت طرف چینی از تلاش‌های کره‌شمالی برای کاستن از تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تقدیر می‌کنیم. ما آمده‌ایم تا به تلاش‌های مشترک با پکن برای خلع تسلیحات هسته‌ای شبه‌جزیره کره و تضمین امنیت و صلح شمال شرقی آسیا ادامه دهیم.»

وزیر خارجه چین نیز تایید کرد که طرف چینی تاکید دارد که پیونگ‌یانگ گام‌هایی مثبت و جدی برای خلع تسلیحات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره برداشته است. وی همچنین اشاره کرد که پکن از گفت‌وگوهای صلح در شبه‌جزیره کره حمایت می‌کند.

وی همچنین بر عزم پکن برای افزایش ارتباط با کره‌شمالی در تمام جنبه‌ها و اتخاذ رویکرد مثبت در زمینه روابط دوجانبه تاکید کرد. 

این دو دیپلمات در حاشیه هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز