خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

شرکت‌ها باید بین ایران و آمریکا، یکی را انتخاب کنند

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۹۴۲

رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل متحد گفت که شرکت‌ها باید بین ایران و‌ آمریکا، یکی را انتخاب کنند.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» درکنفرانسی خبری درباره رویکرد خود در قبال ایران، مدعی شد: «اهمین ندارد سران کشورهای جهان چگونه درباره ایران فکر می‌کنند. آنها نزد من خواهند آمد و توافق خواهند کرد. فکر می کنم اینطور شود، شاید هم اینطور نباشد».

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که ایران مجبور به مجبور به مذاکره خواهد شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت که شرکت‌ها باید بین تهران و واشنگتن، یکی را انتخاب کنند.

ترامپ پیش از آن نیز در نشست شورای امنیت طی سخنانی بی‌اساس مدعی شده بود: حکومت ایران به صدور خشونت و هرج و مرج دست زده و به طور پنهانی برنامه‌هایی را آغاز کرده که تسلیحات را به خاورمیانه ارسال کند. ایران حامی اصلی تروریسم است. این حکومت نباید اجازه داشتن این تسلیحات را داشته باشد به همین دلیل اوایل امسال اعلام کردم که از برجام خارج می‌شوم. این توافق اجازه دسترسی ایران به منابع مالی را داد. از زمانی که برجام امضا شد، تهاجم ایران اضافه شد.

ترامپ همچنین ادعا کرد: آنها (مسئولان ایران) در آن زمان به پول نقد برای تهاجم‌گری نیاز داشتند. بعد از برجام این توسعه‌طلبی بیشتر شد و برای گسترش تروریسم از آن استفاده کردند.

وی افزود: بعد از خروج آمریکا ما تحریم‌ها را بر ایران اعمال کردیم و این تحریم‌ها از ۱۳ آبان اجرا می‌شود و بعد از آن تحریم بیشتری اعمال می‌کنیم تا با طیف رفتارهای سوء ایران مقابله کنیم. هر نهادی در این مسیر با ما همراه نباشد، با عواقب جدی روبه‌رو می‌شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه گفت: از شما می خواهم با آمریکا برای مقابله با ایران کار کنید که تضمین کنیم ایران هرگز دستش به بمب نرسد .

وی یادآور شد: از ایران، روسیه و سوریه تشکر می‌کنم که حمله خود را در ادلب را با درخواست من کاهش دادند آن هم تنها به این بهانه که سه هزار و ۵۰۰ تروریست را دنبال کنند. امیدوارم این خویشتن‌داری ادامه پیدا کند از ترکیه تشکر می‌کنم که در این راه کمک کرد. ما برای نجات غیرنظامیان آماده‌ایم هر کاری انجام دهیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز