خبرگزاری کار ایران

یک شهروند چینی به جاسوسی علیه آمریکا متهم شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۴۶۴

یک شهروند چینی به اتهام جاسوسی در آمریکا بازداشت شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، یک شهروند ۲۷ ساله چینی روز گذشته -سه‌شنبه- در شهر شیکاگو به اتهام جاسوسی برای پکن دستگیر شد.

این در حالی است که «جینا هاسپل»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)، در روزهای گذشته درباره تاثیر روزافزون چین در آمریکا هشدار داده بود.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ژی شاکوان» شهروند چینی، متهم شده که به‌عنوان «ماموری غیرقانونی» و «افسر بلندپایه اطلاعاتی» برای سازمان جاسوسی چین کار می‌کرده است. 

بنا به این اتهام، ژی شاکوان ماموریت داشت افرادی را برای جاسوسی در آمریکا استخدام کند که برخی از آن‌ها برای پیمانکاران دفاعی ایالات متحده کار می‌کردند. 

این دانشجوی مهندسی در دانشگاه فناوری شیکاگو، در ارتش ذخیره آمریکا نیز نام‌نویسی کرده بود. براساس قوانین ایالات متحده،‌ افراد خارجی در صورتی که مهارت‌هایشان «برای منافع ملی آمریکا حیاتی تلقی شود» می‌توانند وارد ارتش این کشور شوند. 

بنا بر بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، سازمان اطلاعات ارتش «کمک قابل توجهی» به دستگیری ژی کرد. در این بیانیه همچنین آمده که این دانشجو در صورت محکوم شدن، ممکن است به ۱۰ سال زندان محکوم شود. 

   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز