خبرگزاری کار ایران

مخالفت عربستان و روسیه با افزایش تولید نفت

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۱۷۹

عربستان سعودی و روسیه به‌رغم درخواست رئیس‌جمهوری آمریکا، بر مخالفت خود با افزایش تولید نفت خام تاکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، عربستان سعودی، رئیس سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) و روسیه، بزرگ‌ترین شریک غیرعضوش، امروز -یکشنبه- هرگونه افزایش ناگهانی و اضافی در تولید نفت خام را رد کردند؛ تصمیمی که در تضاد کامل با خواسته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، برای کاهش قیمت‌ها قرار دارد. 

«خالد الفالح»، وزیر انرژی عربستان سعودی، در نشست اوپک به خبرنگاران گفت: «من تاثیری بر قیمت نفت در بازارهای جهانی ندارم.»

وی در ادامه گفت: «تا جایی که من می‌دانم بازارها به‌اندازه کافی تامین است. پالایشگاهی را در جهان نمی‌شناسم که در پی نفت باشد و نتوانست باشد به آن دست یابد.»

«الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه، گفت که هیچ نیازی به افزایش ناگهانی تولید نیست، گرچه باور دارد که جنگ تجاری میان چین و آمریکا و همچنین تحریم‌های واشنگتن علیه تهران چالش‌های جدیدی را برای بازارهای نفت ایجاد می‌کند. 

«محمد بن حامد الرمحی»، وزیر انرژی عمان، و «بخیت الرشیدی»، همتای کویتی او، به خبرنگاران گفتند که کشورهای تولیدکننده نفت توافق کردند که باید به‌صورت تمام‌وکمال به میزان تولیدی که در ماه ژوئن مورد توافق قرار گرفته است، متعهد بمانند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز