خبرگزاری کار ایران

دردسر جدید دولت ائتلافی آنگلا مرکل

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۹۰۹

وزیر کشور آلمان گفت که با عزل رئیس پیشین سرویس اطلاعاتی این کشور و انتقالش به وزارت کشور موافقت نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «هورشت زیهوفر»، وزیر کشور آلمان، به روزنامه «بیلد» گفت که زیر بار درخواست‌های مبنی بر عزل «هانس-گئورگ ماسن»، رئیس پیشین سرویس اطلاعاتی آلمان، نمی‌رود. این در حالی است که ماسن بنا بود پس از تایید عزلش در مقام رئیس سرویس اطلاعاتی، به پستی ارشد در وزارت کشور برسد. 

روز جمعه، توافق میان احزاب ائتلافی آلمان بر سر سرنوشت شغلی ماسن، پس از آن‌که «آندره ناهلس»، رئیس حزب سوسیال‌دموکرات، آن را اشتباه خواند با مشکل روبه‌رو شد. «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، گفت که سه حزب دولت ائتلافی باید در روز‌های پیش رو به راه‌حلی برای این مشکل دست یابند. 

زیهوفر در این رابطه به روزنامه بیلد گفت: «من قویا اتهام‌هایی را که مدعی می‌شوند ماسن دست راستی است یا گرایش‌های راست افراطی دارد، رد می‌کنم. بنابراین او را عزل نخواهم کرد.»

احزاب ائتلافی روز پنج‌شنبه توافق کردند که ماسن را در پی اتهام‌هایی مبنی بر التزام او به دیدگاه‌های راست افراطی، از سمتش برکنار و در عوض به وزارت کشور منتقل کنند.

داستان عزل ماسن بار دیگر شکاف‌های عمیقی را آشکار می‌کند که در درون دولت ائتلافی آلمان قرار دارد. مرکل و هم‌پیمانان باواریایی وی توافق کردند تا بار دیگر این مسئله را بررسی کنند. اما از سوی دیگر، زیهوفر گفت که تنها زمانی با دیگر احزاب ائتلافی دیدار می‌کند که از خواسته‌های حزب سوسیال‌دموکرات آگاه شود و بداند که محافظه‌کاران چگونه می‌خواهند با این خواسته‌ها کنار بیایند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز