خبرگزاری کار ایران

رئیس کارکنان دفتر رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی:

نمی‌توان انتظار چندانی از دیدار رهبران دو کره داشت

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۲۵۴

رئیس کارکنان دفتر رئیس‌جمهوری کره جنوبی گفت که رسیدن به نتیجه‌ای مثبت در دیدار میان رهبران دو کره بستگی به عزم دو کشور برای گفت‌وگوهایی صریح و بی‌پرده دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام ارشد کره جنوبی امروز -دوشنبه- با اشاره به دیدار رئیس‌جمهوری این کشور و «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، که بناست فردا برگزار شود، گفت که بعید است این نشست به تغییر چندانی در برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ بینجامد. 

«مون جائه-این»، رئیس‌جمهوری کره جنوبی، فردا به پیونگ یانگ سفر می‌کند تا برای سومین‌بار در سال جاری میلادی با رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کند.

«ایم یونگ-سئوک»، رئیس کارکنان دفتر ریاست‌جمهوری، به خبرنگاران گفت که دو رهبر بنا دارند در این سفر سه روزه دو بار با یکدیگر دیدار کنند. 

ایم یونگ-سئوک گفت که «به‌سختی بتوان در این دیدار به نتیجه‌ای خوشبینانه» در راستای خلع تسلیحات هسته‌ای دست یافت.

وی افزود که همه‌چیز بستگی به این دارد که دو طرف تا چه اندازه صریح و بی‌غرض در گفت‌وگوها شرکت می‌کنند.

رئیس کارکنان دفتر ریاست‌جمهوری گفت که انتظار دارد در پی این دیدار توافق‌هایی «معنادار» در راستای کنار گذاشتن هماوردی نظامی میان دو طرف صورت گیرد. او توضیح بیشتری در این رابطه نداد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز