خبرگزاری کار ایران

الکساندر نوواک:

در پی ثبات و تعادل در بازار هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۳۸۶

وزیر انرژی روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش فعلی تولید نفت می‌تواند تا سال ۲۰۱۹ تمدید شود، گفت که همکاری گسترده‌تر می‌تواند به‌عنوان تحولی در توافق کاهش تولید نفت خام نقش ایفا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی اس اند پی گلوبال، «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه، باور دارد که سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک)، مسکو و متحدان‌شان در زمینه کاهش تولید نفت باید درباره همکاری بیشتر در ماه دسامبر توافقی را امضا کنند تا شکل جدید همکاری از اول ژانویه ۲۰۱۹ اجرایی شود.

نوواک امروز -سه‌شنبه- در جمع خبرنگاران گفت: «بهتر است این توافق در اوایل دسامبر امضا شود تا از اول ژانویه به حال اجرایی دربیاید.»

این گروه بنا دارد اتحاد خود را که از سال ۲۰۱۶ آغاز شد، دائمی کند و به صورت رسمی دربیاورد. پیش‌بینی می‌شود توافق بر سر کاهش تولید نفت که از ژانویه ۲۰۱۷ به اجرا درآمد،‌ در مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز از بازار را خارج کند تا آن را بار دیگر به تعادل برساند. این اقدام سبب شد قیمت‌ها پس از افتی دو ساله بالا کشیده شوند. 

این اظهارنظر نوواک نشان از آن دارد که روسیه کاملا موافق برنامه‌های اوپک برای امضای قرارداد در ماه دسامبر است.

نوواک در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش فعلی تولید نفت می‌تواند تا سال ۲۰۱۹ تمدید شود، گفت که همکاری گسترده‌تر می‌تواند به‌عنوان تحولی در توافق کاهش تولید نفت خام نقش ایفا کند. 

وی ادامه داد: «ما در پی ثبات و تعادل در بازار هستیم. اگر به این نتیجه برسیم که باید خروجی نفت را افزایش دهیم، می‌توان در این‌باره گفت‌وگو کرد.»     

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز