خبرگزاری کار ایران

کره جنوبی واردات نفت از ایران را به صفر رساند

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۹۴۳

در حالی که چین و هند خرید نفت از ایران را کاهش داده‌اند، کره جنوبی قدمی به جلو گذاشته و پیش از اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا بر ایران در تاریخ چهارم نوامبر، واردات نفت از ایران را معلق کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، کره جنوبی نخستین کشور از سه خریدار برتر نفت ایران است که به درخواست آمریکا برای به صفر رساندن واردات نفت از ایران تن داد. 

این کشور در ماه گذشته میلادی هیچ نفتی از ایران خریداری نکرد. این در حالی است که خرید نفت سئول از ایران در ماه جولای روزانه ۱۹۴ هزار بشکه بود. در حالی که چین و هند خرید نفت از ایران را کاهش داده‌اند، کره جنوبی قدمی به جلو گذاشته و پیش از اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا بر ایران در تاریخ چهارم نوامبر، واردات نفت از ایران را معلق کرده است. 

کره جنوبی که دهه‌هاست درگیر جنگ در شبه‌جزیره کره است، به آمریکا متکی است تا بر «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای‌اش فشار آورد. پیوندهای سیاسی با آمریکا به این معنا است که سئول نمی‌تواند به درخواست ترامپ مبنی بر قطع واردات نفت از ایران بی‌توجه باشد. 

موضع اصلی دولت کره جنوبی در قبال تحریم‌های ایران تلاش برای مستثنی شدن از فهرست سیاه آمریکا است. با وجود آن‌که دولت آمریکا در موضع خود اندکی تجدیدنظر کرده و اعلام کرده که ممکن است استثناهایی را برای تحریم‌هایش قائل شود، خریداران نفت ایران همچنان با این خطر مواجه هستند که در صورت خرید نفت از ایران دسترسی‌شان به نظام مالی آمریکا قطع شود. 

«کیم جائه-کیونگ»، تحلیل‌گر مؤسسه اقتصاد انرژی کره، گفت: «حفظ روابط با آمریکا برای کره‌جنوبی از اهمیت بسیاری برخوردار است. امنیت ملی کره‌جنوبی وابسته به ارتباط با آمریکا است.»    

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز