خبرگزاری کار ایران

جان کری:

رویکردهای ترامپ در قبال ایران، خطرناک و نادرست است

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۶۷۳

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت رییس‌جمهوری این کشور نمی‌تواند دولت را اداره کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «جان کری» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا امروز-یکشنبه- در برنامه‌ای در شبکه «سی.ان.ان» به میزبانی «فرید زکریا»، رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران را «خطرناک و نادرست» توصیف کرد.

وزیر خارجه پیشین آمریکا که در حصول توافق با ایران در ارتباط با برنامه هسته‌ای این کشور نقش داشت، با انتقاد مجدد از خروج آمریکا از برجام گفت: «به اعتقاد من این اقدام بسیار خطرناک و نادرستی است که مبنی بر هیچ رویکرد جامعی نیست».

کری بار دیگر تاکید کرد که برجام «قدرتمندترین، پاسخگوترین و شفاف‌ترین توافق‌نامه هسته‌ای جهان» است.

این مقام سابق آمریکا افزود که رویکرد ترامپ در قبال برجام، غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را اثبات کرد.

وی گفت «دونالد ترامپ نمی‌تواند آمریکا را اداره کند چراکه این کشور را درک نمی‌کند.»

کری ادامه داد: «ترامپ توییت کرده و در آن دادستان کل آمریکا را برای دنبال کردن قانون و کاری که باید وزارت دادگستری انجام دهد، توبیخ می‌کند. شما رییس‌جمهوری دارید که واضح است آمریکا را درک نمی‌کند، قانون اساسی را درک نمی‌کند، نقش وزارت دادگستری و استقلال قدرت‌ها را نمی‌داند و این مساله خطرناک است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز