خبرگزاری کار ایران

تاکید حکیم بر ضرورت نهایی شدن تشکیل دولت عراق در سریع‌ترین زمان

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۲۵۰

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تأکید بر ضرورت تسریع در نهایی شدن پرونده تشکیل دولت آتی، افزود که دولت آینده باید مسئولیت بهبود وضعیت خدمات‌رسانی و پیشرفت کشور را عهده‌دار شود.

 

به گزارش ایلنا، «جان ویلیکس» سفیر انگلیس در بغداد با حضور در دفتر جریان حکمت ملی عراق، با «سید عمار حکیم» رهبر این جریان و رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
تحولات سیاسی عراق و منطقه، پرونده تشکیل دولت عراق، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن از جمله محورهای بحث میان طرفین بود.

حکیم در این دیدار با تأکید بر ضرورت تسریع در نهایی شدن پرونده تشکیل دولت آتی افزود: «دولت آینده باید مسئولیت بهبود وضعیت خدمات‌رسانی و پیشرفت کشور را عهده‌دار شود».

وی در ادامه مجددا بر گزینه اکثریت ملی به عنوان راه‌حل واقعی بسیاری از مشکلات سیاسی که عراق از زمان تاسیس با آن دست به گریبان است، تاکید کرد. 

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق تصریح کرد: «اکثریت ملی پروژه‌ای است که معادله‌ای قوی را تشکیل می‌دهد و این معادله منجر به شکل‌گیری دولتی مقتدر، دوراندیش و شجاع خواهد شد».

حکیم با اشاره به رخدادهای استان بصره گفت: «ملت عراق حق دارد به طور مسالمت‌آمیز دست به تظاهرات بزند و خواهان زندگی عزتمندانه باشد».

وی در پایان عنوان کرد: «نیروهای امنیتی باید مشکلات شهروندان بصره و خشم آنها نسبت به نابسامانی خدمت‌رسانی در این استان را درک کنند و در کنار محافظت از جان تظاهرات‌کنندگان از آن‌ها بخواهند به اموال عمومی و خصوصی آسیبی وارد نکنند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز