خبرگزاری کار ایران

در درگیری‌های بصره ۶ نفر کشته شدند/ حمایت آیت‌الله سیستانی از معترضان

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۹۹۳

منابع بیمارستانی و امنیتی در عراق اعلام کردند در دومین روز از درگیری در شهر بصره در جنوب کشور دست‌کم شش نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابع بیمارستانی و امنیتی عراقی، روز گذشته اعلام کردند در دومین روز از تظاهرات اعتراضی به فساد دولتی و ضعف خدمات عمومی، در شهر بصره دست‌کم شش نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر از جمله ۲۲ نیروی امنیتی زخمی شدند.

به دنبال تشدید درگیری‌ها در بصره، کابینه «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق سه‌شنبه نشستی اضطراری برای بررسی این اعتراضات و کشته شدن معترضان برگزار کرد.

گزارش‌ها حاکی است که صدها معترض شامگاه سه‌شنبه ضمن بستن راه‌های منتهی به فرمانداری بصره، سنگ و کوکتل مولوتف به سوی این ساختمان پرتاب کردند. شماری از معترضان نیز توانستند وارد یک ساختمان فرمانداری بصره شده و آن را به آتش بکشند.

منابع محلی می‌گویند، نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان از شلیک هوایی و گاز اشک‌آور استفاده کردند. از سوی دیگر، مقام‌های محلی بصره در این شهر مقررات منع آمد شد اعلام کردند.

معترضان می‌گویند، خاموشی‌های طولانی مدت برق، نبود آب آشامیدنی و بیکاری آنها را به تنگ آورده است این در حالی‌ است که بخش اعظم درآمدهای نفتی کشور عراق از منطقه نفت‌خیز بصره است.

در اعتراضات روز دوشنبه نیز یک معترض در بصره کشته شده بود و تجمع مقابل فرمانداری بصره در روز سه‌شنبه به دنبال مراسم تشییع جنازه این معترض برگزار شد.

در همین حال، «مقتدی صدر» رهبر جریان «صدر»، در توییتی اقدام نیروهای امنیتی در تیراندازی به تظاهرکنندگان غیر مسلح را محکوم کرده است.

آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالی‌قدر شیعیان عراق نیز از مطالبات تظاهر‌کنندگان حمایت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز