خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت گفت‌وگوهای صلح کلمبیا:

ارتش آزادی‌بخش ملی تمام گروگان‌ها را آزاد کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۳۳۳

یک مقام رسمی کلمبیا گفت که گروه الن باید تمام گروگان‌های زندانی را آزاد کند و بعد به روند مذاکرات صلح بپردازد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد در دولت کلمبیا روز گذشته -جمعه- گفت که گروه شورشیان الن باید تمام ۱۹ گروگان خود را پیش از گفت‌وگوهای صلح با «ایوان دوکه»، رئیس‌جمهوری این کشور، آزاد کنند. 

ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا (الن) از فوریه ۲۰۱۷ با «خوان مانوئل سانتوس» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور مشغول مذاکرات صلح بوده‌اند. 

آخرین دور از مذاکرات میان دو طرف متخاصم در کوبا و در تاریخ اول آگوست، صورت گرفت. دوکه که در تاریخ هفت آگوست بر سر کار آمد، اعلام کرد که این گروه باید پیش از ادامه مذاکرات صلح تمام خشونت‌ها و فعالیت‌های مجرمانه خود را متوقف کند. 

«میگوئل سبالوس»، عضو هیئت گفت‌وگوهای صلح، در مصاحبه‌ای گفت که «تمام افراد به گروگان گرفته شده -نه فقط ۹ نفری که ماه گذشته دزدیده شدند- باید آزاد شوند، آن هم بدون تلف کردن وقت».

او اشاره کرد که یکی از گروگان‌ها از سال ۲۰۰۲ زندانی این گروه است. سبالوس گفت که گروه الن تنها تا فردا برای آزادی گروگان‌ها فرصت دارد.   

سبالوس همچنین گفت: « هنوز از قطعیت اراده این گروه برای مذاکرات صلح مطمئن نیستیم. باید از آن‌ها پرسید که آیا به‌راستی حاضرند سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند و به جامعه بپیوندند یا نه.»

از سوی دیگر، گروه الن روز گذشته در پیامی توئیتری نوشت: «الن بر اراده‌اش برای گفت‌وگو صحه می‌گذارد. ما همچنان در کوبا منتظر ادامه روند مذاکرات هستیم.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز