خبرگزاری کار ایران

فاکس نیوز گزارش داد:

فرزندخوانده‌های مادورو در پرونده اختلاس دست داشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۵۱۴

دادستان‌های آمریکا به دنبال مدارکی هستند تا بتوانند رئیس‌جمهوری ونزوئلا را به پول‌شویی میلیون‌ها دلار ثروت ملی این کشور مرتبط کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، برنامه خود را برای نجات اقتصاد ورشکسته کشور را پی گرفته است، دادستان‌های آمریکا در حال بررسی این قضیه هستند که پسرخوانده‌های وی در پرونده اختلاس یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری از شرکت ملی نفت دست دارند یا خیر. این خبر را دو منبع آگاه به آسوشیتدپرس دادند.

این تحقیقات که با اعلام گناهکاری یک متهم در دادگاه فدرال میامی آغاز شده است، بخشی است از تلاش چندساله دادستان‌های آمریکایی است تا بتوانند مادورو را به فساد و تبانی متهم کنند. این در حالی است که وی در سال‌های گذشته توانسته خود را از این گمانه‌زنی‌ها مبرا کند. 

در دادگاهی که روز چهارشنبه برگزار شد، یک بانکدار سوئیسی اعتراف کرد که با مردانی معروف به «لوس چاموس» -در ونزوئلایی به معنای «بچه‌ها»- برنامه‌ریزی کرده تا ۲۰۰ میلیون دلار از بودجه دزدیده شده از شرکت ملی نفت ونزوئلا را پولشویی کند. 

به گفته منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، این «بچه‌ها» درواقع کسی نبودند جز «یوسوال»، «یوسر» و «والتر فلورس»، فرزندان نخستین ازدواج رئیس‌جمهوری ونزوئلا. 

در این دادرسی نامی از مادورو و همسرش برده نشد. اما این منابع به آسوشیتدپرس گفتند که دادستان‌های آمریکا به دنبال ارتباطی هستند تا بتوانند این زوج را به پول‌شویی میلیون‌ها دلار ثروت ملی ونزوئلا مرتبط کنند. این در حالی است که ونزوئلا با کمبود مایحتاج اولیه و سوخت و همچنین تورم افسارگسیخته دست‌وپنجه نرم می‌کند و بسیاری از این کشور به همسایگان پناه برده‌اند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز