خبرگزاری کار ایران

ادامه نبرد تجاری پکن و واشنگتن؛ اعمال تعرفه‌های جدید گمرکی ۲۵ درصدی بر واردات کالا

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۸۰۵

دو اقتصاد برتر جهان تاکنون بر مجموعا ۱۰۰ میلیارد دلار کالا از آغاز ماه جولای تعرفه اعمال کرده‌اند و رشد اقتصاد جهان را مورد تهدید قرار داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا و چین امروز -پنج‌شنبه- جنگ تجاری را تشدید کردند و ۲۵ درصد تعرفه گمرکی بر واردات کالا از یکدیگر به ارزش ۱۶ میلیارد دلار اعمال کردند. این در حالی است که مقام‌هایی رسمی از دو طرف در واشنگتن مشغول مذاکره‌اند. 

این دو اقتصاد برتر جهان تاکنون بر مجموعا ۱۰۰ میلیارد دلار کالا از آغاز ماه جولای تعرفه اعمال کرده‌اند و رشد اقتصاد جهان را مورد تهدید قرار داده‌اند. 

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که واشنگتن، با اعمال تعرفه‌های اخیر، «همچنان رویکردی لجبازانه پیش گرفته است». این تعرفه‌ها بناست از سوی دو طرف در ساعت ۱۲ به وقت پکن (چهار به وقت گرینویچ) عملی شوند. 

وزارت بازرگانی چین در بیانیه کوتاه خود اعلام کرد که این کشور «با اراده مصمم در برابر این اقدام‌ها می‌ایستد و واکنش‌های لازم را صورت خواهد داد.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «چین، برای حراست از تجارت آزاد و نظام‌های چندجانبه و همچنین دفاع از خواسته‌های مشروع خود، در رابطه با این تعرفه‌ها به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز