خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

پرداخت «مضحک» سالیانه ۲۳۰ میلیون دلار به سوریه را متوقف کردیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۱۷۳

رئیس‌جمهوری آمریکا کمک مالی را که واشنگتن برای بازسازی سوریه وعده آن را داده بود، مضحک خواند و تأکید کرد که کشورهای ثروتمند خاورمیانه باید هزینه‌هایی را که پیشتر ایالات متحده پرداخت می‌کرده است، بپردازند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «ایالات متحده این پرداخت مضحک سالیانه ۲۳۰ میلیون دلاری خود برای توسعه در سوریه را متوقف خواهد کرد. عربستان سعودی و دیگر کشورهای ثروتمند خاورمیانه باید پرداخت‌ها به جای ایالات متحده را آغاز کنند».

ترامپ تأکید کرد که هدف اساسی از این تصمیمش «توسعه بخشیدن به ایالات متحده و نیروهایش و کشورهایی که از آن حمایت می‌کند»، است.

طبق این گزارش، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه اعلام کرده بود کمک ۲۳۰ میلیون دلاری برای بازسازی و تثبیت اوضاع سوریه در محل دیگری هزینه خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید، واشنگتن توانسته است با کمک متحدان و شرکای خود ۳۰۰ میلیون دلار کمک برای بازسازی و تثبیت مناطقی که از گروه تروریستی داعش در شمال شرقی سوریه بازپس گرفته شده است، جمع‌آوری کند و بنابراین کمک اختصاص‌یافته آمریکا برای اولویت‌های دیگر سیاست خارجی هزینه خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز