خبرگزاری کار ایران

توافق هسته‌ای ایران؛ محور‌ مذاکرات پوتین و مرکل

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۰۶۷

سران آلمان و روسیه برای مذاکره درباره توافق هسته‌ای ایران در دیدار امروز-شنبه- اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه امروز-شنبه- به آلمان سفر کرده و با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان دیدار کرد.

مرکل و پوتین پیش از برگزاری مذاکرات دو جانبه در کنفرانس خبری مشترک حاضر شده و درباره محور‌های مورد بررسی در مذاکرات امروز سخنرانی کردند.

سران آلمان و روسیه اعلام کردند  بحران سوریه، شرایط اوکراین، روابط دو جانبه، پروژه «نورد استریم ۲» و توافق هسته‌ای ایران محور‌های اصلی مذاکرات امروز هستند.

پروژه نورد استریم ۲:

پوتین گفت: «پروژه نورد استریم ۲ تنها یک پروژه اقتصادی بوده و مسیر انتقال گاز از اوکراین را تهدید نمی‌کند.»

مرکل هم تاکید کرد: «حتی پس از اجرای نورد استریم ۲، اوکراین باید همچنان به عنوان محور انتقال گاز به کار خود ادامه دهد.»

توافق هسته‌ای ایران:

رییس‌جمهوری روسیه درباره توافق هسته‌ای ایران گفت که این توافق با هدف افزایش امنیت منطقه و جهان تدوین شده و توافقی که توسط شورای امنیت تایید شده، باید برقراری آن تضمین شود.

مرکل نیز برای مذاکره درباره توافق هسته‌ای ایران اعلام آمادگی کرده و گفت: «ما،‌قطعا، درباره ایران مذاکره می‌کنیم. هدف ما حفظ برجام است اما همچنین فعالیت‌های ایران را، چه در بخش موشکی و چه در رابطه با سوریه، با دقت دنبال می‌کنیم.»

شرایط سوریه:

صدراعظم آلمان گفت که شاهد پیشرفت‌های خوبی در سیوریه بوده و بر اهمیت تلاش برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی دیگر در سوریه، تاکید کرد.

پوتین نیز از جامعه بین‌المللی خواست برای بازگشت پناهجویان سوری به مناطقی از این کشور که امن شده است، کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز