خبرگزاری کار ایران

نژادپرستان آمریکایی امروز در برابر کاخ سفید تظاهرات می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۵۷۷

طرفداران برتری نژاد سفید در آمریکا امروز -یکشنبه- خود را برای تظاهرات بزرگی در برابر کاخ سفید آماده می‌کنند. این در حالی است که یک سال از درگیری مرگ‌بار میان تظاهرکنندگان نئونازی و مخالفان‌شان در این کشور می‌گذرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،  سازمان «اتحاد راست‌گرایان» که تظاهرات سال گذشته در شارلوتزویل را برنامه‌ریزی‌ کرده بود، تظاهرات امروز را برنامه‌ریزی کرده است. امروز نیز انتظار می‌رود که اعضای این گروه با مخالفان گروه‌های فاشیستی درگیر شوند. 

«ریچارد اسپنسر»، رهبر گروه «آلترناتیو راست»، در پیامی توئیتری، ضمن اعلام این‌که در تظاهرات امروز شرکت نخواهد کرد، نوشت: «درست نمی‌دانم چه خواهد شد، اما احتمالا ماحصل خوبی نخواهد داشت.»

مقام‌های واشنگتن اعلام کرده‌اند که حمل سلاح گرم در محل برگزاری تظاهرات در واشنگتن ممنوع است، حتی از سوی کسانی که مجوز حمل آن را دارند. 

سازمان‌دهندگان این راهپیمایی از طرفداران خود خواسته‌اند که پرچم اتحاد ایالت‌های جنوبی آمریکا در زمان جنگ داخلی را با همراه داشته باشند و از درگیری خشونت‌آمیز با مخالفان خودداری کنند. 

اعضای یک گروه چپ‌گرا بناست تظاهراتی در اعتراض به راهپیمایی گروه‌های راست افراطی ترتیب دهند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز