خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری جدید کلمبیا:

در توافق با فارک، تجدیدنظر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۵۹

این احتمال وجود دارد که رئیس‌جمهوری جدید راست‌گرا و ۴۲ ساله، توافقی را بر هم بزند که رئیس‌ پیشین دولت با گروه شورشیان چپ‌گرای فارک منعقد کرده بود و به نیم قرن تنش و خشونت پایان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ایوان دوکه» رئیس‌جمهوری جدید کلمبیا، در نطق تحلیف خود گفت که قدم‌هایی را برای از میان بردن «کاستی‌های ساختاری» توافق میان این کشور و شبه‌نظامیان فارک خواهد برداشت.

رئیس‌جمهوری جدید کلمبیا در حالی قدرت را روز گذشته -سه‌شنبه- در دست گرفت که باید با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم کند؛ از تنش روزافزون با ونزوئلا گرفته تا دشواری‌های موجود در توافق صلح با گروه‌های شورشی. 

این احتمال وجود دارد که دوکه، سیاستمدار راست‌گرا و ۴۲ ساله، توافقی را بر هم بزند که رئیس‌جمهوری پیشین با گروه شورشیان چپ‌گرای فارک منعقد کرده بود و به نیم قرن تنش و خشونت پایان داد. 

دوکه در نظق تحلیف خود در بوگوتا گفت: «ما اقداماتی اصلاحی را برای تضمین این نکته پی می‌گیریم تا قربانیان بتوانند به عمق حقیقت، عدالت نسبی و غرامت دست یابند تاگذشته بار دیگر تکرار نشود.»

وی همچنین عنوان کرد قدم‌های سفت‌وسخت‌تری را در گفت‌وگو با آخرین گروه مارکسیست فعال، «ای‌ال‌ان»، پی خواهد گرفت.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز