خبرگزاری کار ایران

ده‌ها شهید و زخمی در حمله ائتلاف به «الحدیده»

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۷۸۳

ائتلاف متجاوز سعودی در جنایت خونین جدید در استان الحدیده یمن، ده‌ها غیر نظامی را به کام مرگ کشاند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت رهبری رژیم سعودی، پنجشنبه‌شب با بمباران بیمارستان «الثوره العام» و بازار ماهیگیران در استان الحدیده در غرب یمن، ۵۲ غیرنظامی را به قتل رساند.

«محمد حجر» رئیس دفتر امور اجتماعی و کار در استان الحدیده تصریح کرد، حمله ائتلاف سعودی به بیمارستان الثوره «مستقیم» بود و وضعیت درمانی در این شهر بسیار وخیم است.

وزارت بهداشت یمن نیز شمار تلفات این حملات را ۵۲ شهید و بیش از ۱۰۰ مجروح اعلام کرده است.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: « تقریبا طی سه سال و نیم گذشته روزی نیست که ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی- اماراتی- اسرائیلی دست به جنایاتی علیه ملت یمن نزند».

الحوثی گفت: «با اینکه همه قوانین انسانی بین‌المللی حمله به غیر نظامیان و مخالفان خارج از میدان جنگ و حمله به مجروحان و کادرهای درمانی را ممنوع کرده‌اند، ولی ائتلاف متجاوز، تنها چند ساعت قبل از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن، جنایت جدیدی را با حمله هوایی به بیمارستان الثوره و بازار ماهی‌فروشان رقم زد و در دهن‌کجی آشکار به شورای امنیت، بیش از ۴۲ نفر از شهروندان را به شهادت رسانده و ۶۵ نفر را مجروح کرده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز