خبرگزاری کار ایران

آمریکا مدعی شد؛

رزمایش ایران در خلیج فارس آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۷۷۱

یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد عملیات دریایی ایران در خلیج فارس آغاز شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد رزمایش دریایی ایران در خلیج فارس آغاز شده است.

این در حالی است که کمتر از یک روز قبل، «ویلیام اربن» سخنگوی ارشد مقر مرکز فرماندهی آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شده بود سپاه پاسداران قرار است به زودی یک رزمایش دریایی بزرگ برگزار کند و طی آن قدرت و توانایی بستن تنگه هرمز توسط ایران را به نمایش بگذارد. وی در ادامه گفته بود که این رزمایش اختمالا طی دو روز آینده آغاز می‌شود.

اما کمتر از یک روز بعد، یک مقام دیگر مدعی شد این رزمایش آغاز شده و سپاه پاسداران چندین قایق نظامی کوچک را در مرحله اول رزمایش به کار گرفته است.

این مقام آمریکایی ادامه داد که زمان برگزاری این رزمایش مشکوک است، چراکه در زمانی برگزار می‌شود که تنها یک کشتی جنگی آمریکایی در خلیج‌فارس حضور دارد و تنش‌ها میان ایران و آمریکا افزایش یافته است.

سی‌ان‌ان در گزارش خود نوشت: تنگه هرمز، تنگه ارتباطی بین دریای عربی و خلیج فارس است. اطلاعات انرژی دولت این تنگه را مهمترین مسیر ترانزیت نفت در جهان معرفی کرده که حدود ۲۰ درصد نفت جهان را از خود عبور میدهد.

در حالی‌که آمریکا هیچ نشانه‌ای از حرکت‌های تخاصمی توسط ایران ندیده است، برگزاری چنین رزمایشی از سوی سپاه می‌تواند نگرانی عمیقی در ارتش آمریکا ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز