خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

واکنش شرمن به اظهارات ترامپ درباره مذاکره بدون شرط با ایران/ اعلام زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان/ شروط صدر برای تشکیل دولت آتی عراق

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۰۴۳

واکنش معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا به اظهارات رییس‌جمهوری این کشور درباره مذاکره بدون شرط با ایران، تعیین ماه آوریل سال آینده برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان و اعلام شروط رهبر جریان صدر برای تشکیل دولت آتی عراق از مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا به اظهارات شب گذشته رییس‌جمهوری این کشور درباره مذاکره بدون شرط با ایران، واکنش نشان داد.

-رهبر جریان صدر عراق و رئیس ائتلاف انتخاباتی «سائرون» از انتشار «میثاق ملی» برای تشکیل دولت آتی این کشور خبر داد.

- رییس‌جمهوری آمریکا گفت که سلاح‌های پلاستیکی سه‌بعدی را بررسی می‌کند.

- ایران ، روسیه و ترکیه در پایان نشست بین المللی سوچی که در مورد بحران سوریه به مدت دو روز در روسیه برگزار شده بود ، بیانیه‌ای صادر کردند .

-  رییس‌جمهوری آمریکا بار دیگر از تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ انتقاد کرده و گفت که طبق قوانین ایالات متحده، تبانی جرم محسوب نمی‌شود.

-  نماینده سوریه در سازمان ملل گفت که رژیم‌صهیونیستی و کشور‌های غربی به تروریست‌ها برای فرار از طریق بلندی‌های جولان کمک کردند.

- یک منبع آگاه زمان برگزاری دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان را اعلام کرد.

- ترکیه تهدید کرد در صورتی که آمریکا از تحویل دادن جنگنده‌های اف-۳۵ خودداری کند، از این کشور نزد سازمان‌های بین‌المللی شکایت خواهد کرد.

- وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دیپلمات ارشد این کشور برنامه‌ای برای دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان در سنگاپور ندارد.

- دادگاه آنکارا درخواست کشیش آمریکایی برای پایان بازداشت خانگی در طول برگزاری جلسات دادگاهش را رد کرد.

- منابع محلی از کشته شدن سه شهروند روس که کارت خبرنگاری به همراه داشتند در جمهوری آفریقای مرکزی خبر دادند.

- سناتور ایالت کارولینای جنوبی گفت که آمریکا در پاسخ به مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶، تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع می‌کند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که احساس می‌کند ایران به‌زودی وارد مذاکره با آمریکا خواهد شد.

-  نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ضمن دفاع از حضور ایران در سوریه، اظهار داشت که جنگ در سوریه به پایان خود نزدیک شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز