خبرگزاری کار ایران

انتقال جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه به‌طور موقت متوقف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۰۸۲

این اقدام که نشان از روابط پرتنش آمریکا و ترکیه دارد، بخشی از سیاست دفاعی ۷۱۷ میلیارد دلاری است که مذاکره‌کنندگان کنگره آن را نوشته‌اند و در انتظار تایید نهایی مجلس نمایندگان و سنا است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، انتقال جنگنده‌های لاکهید اف-۳۵ به ترکیه، در پی یک لایحه دفاعی که روز گذشته -دوشنبه- با آن موافقت شد، به‌طور موقت متوقف خواهد شد. این خبر را معاونان مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اعلام کردند.

ترکیه باید تا زمانی که پنتاگون ارزیابی این لایحه را طی ۹۰ روز از تصویب آن در آمریکا ارائه دهد، منتظر دریافت جنگنده‌های سفارشی خود بماند. روابط ترکیه و آمریکا، تاثیر ورود سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه به سامانه دفاعی آنکارا و عواقب خروج این کشور از برنامه تحویل اف-۳۵ برای آمریکا از جمله مفاد این لایحه است که پنتاگون باید آن را بررسی کند.

این اقدام که نشان از روابط پرتنش آمریکا و ترکیه دارد، بخشی از سیاست دفاعی ۷۱۷ میلیارد دلاری است که مذاکره‌کنندگان کنگره آن را نوشته‌اند و در انتظار تایید نهایی مجلس نمایندگان و سنا است. این لایحه همچنین بودجه‌ای را برای برخی فعالیت‌های مبهم وزارت دفاع در نظر می‌گیرد؛ امری که نشان‌دهنده جنجالی است که بر سر قرارداد این فعالیت‌ها در گرفته است.

این در حالی است که «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، به کنگره درباره عواقب منفی قطع انتقال جنگنده‌های اف-۳۵ هشدار داده بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز