خبرگزاری کار ایران

دیوان بین‌المللی دادگستری به نفع قطر رای داد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۸۲۱

دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت قطر علیه امارات متحده عربی را بررسی و به نفع دوحه رای داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه امروز-دوشنبه- اعلام کرد که امارات متحده عربی با اعمال تحریم، حقوق شهروندان قطری را نقض کرده است.

این دادگاه همچنین اعلام کرد که امارات، بر اساس کنوانسیون بین المللی ضد تبعیض نژادی، ملزم به رعایت و احترام به حقوق فردی شهروندان قطری است.

دادگاه بین المللی دادگستری دولت امارات را ملزم به بازگرداندن حقوق خانواده‌های قطری که با تصمیم امارات متحده و دیگر کشورهای عربی متضرر شده‌اند و تضمین رسیدگی به شکایت‌های اتباع قطر در دادگاه‌های امارات کرد. این دادگاه همچنین از ابوظبی خواسته به دانشجویان قطری اجازه تحصیل در دانشگاه‌های امارات و به کسانی که خواهان ادامه تحصیل در کشور دیگری هستند سوابق آموزشی‌شان را بدهد.

دادگاه همچنین اعلام کرد که قطر به امارات پیشنهاد مذاکره و هر آنچه لازم بوده را انجام داده، اما امارات پاسخی نداده است.

قطر در ژوئن امسال با متهم کردن امارات به تبعیض و نقض حقوق شهروندان قطری به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرده بود.

بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی از پنجم ژوئن با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و، بحرین با این کشور آغاز شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز