خبرگزاری کار ایران

براساس یک نظرسنجی؛

بیشتر مردم آلمان معتقدند که اروپا نیازی به حمایت آمریکا ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۷۱۱

تنها ۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی باور دارند که اروپا برای دفاع از خود به حمایت ایالات متحده نیاز دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس نتایج یک نظرسنجی که امروز -دوشنبه- منتشر شد، بیش از نیمی از مردم آلمان معتقدند که اروپا می‌تواند بدون حمایت نظامی آمریکا از خود دفاع کند. این در حالی است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، کمتر از دو هفته پیش تهدید کرده بود که از حمایت نظامی اروپا دست خواهد برداشت.

بر این نظرسنجی که شرکت تحقیقاتی فورسا آن را برگزار کرده، تنها ۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی باور دارند که اروپا برای دفاع از خود به حمایت آمریکا نیاز دارد.

نکته جالب اینجاست که در این تحقیق تفاوت چندانی میان نظر مردم آلمان شرقی و غربی وجود ندارد، حال آن‌که بخش غربی آلمان همواره رابطه بهتری با ایالات متحده داشته‌اند. در مناطق شرقی آلمان، ۶۰ درصد از مردم معتقد بودند که اروپا نیازی به آمریکا ندارد و در بخش‌های غربی ۵۵ درصد چنین عقیده‌ای داشتند.

حدود ۸۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که اظهارنظر ترامپ درباره این‌که آلمان «اسیر» روسیه بوده، «کاملا مسخره» است. هزار و چهار آلمانی در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند.

۹۲ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که انگیزه آمریکا برای چنین اظهارنظری تشویق فروش نفت این کشور در اروپا و آلمان است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز