خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کاخ کرملین:

گفت‌وگو ترامپ و پوتین باید مبتنی بر منافع دوجانبه باشد

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۹۷۷

سخنگوی کاخ کرملین گفت که امیدوار است نشست هلسینکی قدمی به سوی فائق آمدن بر وضعیت بحرانی فعلی و بهبود روابط دو جانبه باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری راشا تودی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، آنقدر واقع‌گرا است که بپذیرد «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی‌اش منافع کشور خود را بر همه‌چیز ارجح می‌داند، اما انتظار دارد که رئیس‌جمهوری آمریکا نیز به منافع روسیه احترام بگذارد. 

پسکوف در گفت‌وگو با راشا تودی گفت: «این اصل در مورد تمام رؤسای جمهور نیز صادق است. هر رئیس‌جمهوری که با همتای خارجی خود گفت‌وگو می‌کند، باید منافع ملی خود را حفظ کند. رئیس‌جمهوری روسیه هم آدمی است واقع‌گرا، عمل‌گرا و بسیار ثابت‌قدم. او نیز همواره گفته که منافع ملی روسیه را به باقی چیزها ترجیح می‌دهد. به همین جهت،‌ او مواضع دوجانبه رئیس‌جمهوری آمریکا را درک می‌کند.»

وی ادامه داد که با این وجود،‌ در سیاست جهانی، چنین رویکردهایی باید براساس احترام دوطرفه و به رسمیت شناختن منافع طرف مقابل همراه باشد،‌ وگرنه در نهایت به انزاوی آن کشور می‌انجامد. 

پسکوف تاکید کرد: «این رویکرد باید بر پایه همکاری سودمند و دوجانبه استوار باشد و منافع هر دو کشور را در بر گیرد. با در نظر گرفتن تمام این عوامل است که می‌توان فضایی مناسب برای توسعه همکاری ایجاد کرد. این درست همان چیزی است که باید در این نشست به آن دست یابیم. امیدواریم که نشست هلسینکی قدمی به سوی فائق آمدن بر وضعیت بحرانی فعلی و بهبود روابط دو جانبه باشد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز