خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری آمریکا:

می از من حرف‌شنوی ندارد/ امیدوارم جانسون به کابینه بازگردد

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۷۵۱

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید برنامه فعلی دولت انگلیس برای خروج از اروپا می‌تواند مانع از انعقاد یک توافق تجارت آزاد بین لندن و واشنگتن شود.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی،‌ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که پس از پایان اجلاس سران ناتو از بروکسل به لندن سفر کرده در یک مصاحبه اختصاصی با روزنامه «سان» انگلیس گفته است که اجرای طرح مورد نظر «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس «احتمالا توافق (تجارت آزاد) را از بین خواهد برد؛ زیرا این امر به معنای آن خواهد بود که آمریکا به جای انگلیس با اتحادیه اروپا سر و کار پیدا خواهد کرد».

آمریکا و اتحادیه اروپا اخیرا درگیر یک جنگ تجاری شده‌اند که در پی وضع تعرفه‌های تجاری آمریکا علیه صادرات فولاد و آلومینیوم متحدان اروپایی آغاز شد.

ترزا می معتقد است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) فرصتی تازه برای گسترش روابط کشورش با آمریکاست؛ او در پی انعقاد یک پیمان تجارت آزاد جدید با آمریکاست تا اقتصاد کشورش پس از برگزیت را تقویت کند.

اعضای کابینه می اخیرا به توافق رسیدند که پس از برگزیت، منطقه‌ای آزاد برای تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اروپا ایجاد شود.

این توافق که باید به تصویب پارلمان برسد، با واکنش برخی اعضای حزب محافظه‌کار رو‌به‌رو شد که خواهان خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا هستند؛ «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا و دیوید دیویس، وزیر برگزیت، در واکنش از سمت خود استعفا دادند.

دونالد ترامپ در مصاحبه با سان، ابراز امیدواری کرد که بوریس جانسون به کابینه بازگردد. او جانسون را «یک نماینده عالی برای انگلیس» توصیف کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که طرح لندن برای روابطش با اتحادیه اروپا پس از اجرای برگزیت «با آنچه مردم به آن رای دادند تفاوت زیادی دارد».

او گفت که به ترزا می گفته بود که چطور از اتحادیه اروپا خارج بشود ولی «او با من موافقت نکرد. او به (حرف) من گوش نکرد».

به گزارش بی‌بی‌سی، این اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی منتشر شد که ترزا می، عصر پنجشنبه در کاخ «بلنهایم» در آکسفوردشایر میزبان ترامپ و همسرش «ملانیا» در یک ضیافت شام رسمی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز