خبرگزاری کار ایران

یک نامزد جمهوری‌خواه انتخابات کنگره آمریکا:

اسرائیل مسئول حملات ۱۱ سپتامبر است

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۸۵۳

یک نامزد حزب جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، هولوکاست را کذب محض خوانده و اسرائیل را مسئول حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا (هیل)، یک نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات کنگره آمریکا که بناست در ماه نوامبر برگزار شود، هولوکاست را رد کرده و در مصاحبه‌ای که روز گذشته -جمعه- در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، آن را «کذب محض» خواند. 

«جان فیتزجرالد»، نامزد جمهوری‌خواهان که در انتخابات مقدماتی در ماه گذشته میلادی توانست یکی از دو پست برتر حزبی را در ایالت کالیفرنیا به دست آورد. 

فیتزجرالد در پایگاه اینترنتی‌اش از مردم خواست تا مراقب «برتری‌گرایی یهودیان» باشند و در مصاحبه‌ای رادیویی گفت که «تمام چیزهایی که درباره هولوکاست به ما گفته‌اند سراپا دروغ است.»

این نامزد در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت که هولوکاست «کذب محض» است و اسرائیل را مسئول حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ به برج‌های سازمان تجارت جهانی در نیویورک دانست. 

فیتجرالد همچنین گفت که پیشتر برای حزب دموکرات نیز نامزد شده بود و در حال حاضر خود را بیشتر یک نامزد مستقل می‌داند.

وی همچنین اتهام یهودستیز بودن را رد کرد و گفت که «بسیاری از دوستان من یهودی هستند.»

به گزارش روزنامه‌های آمریکا، حزب جمهوری‌خواه آمریکا، پس از آن‌که از نظرات یهودستیزانه فیتزجرالد آگاه شد، دست از حمایت از او برداشت. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز