خبرگزاری کار ایران

ارتش سوریه گذرگاه استراتژیک «نصیب» در مرز با اردن را آزاد کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۶۵۹

ارتش سوریه بعد از آزادسازی ۱۱ روستا، کنترل گذرگاه استراتژیک نصیب در مرز اردن را به دست گرفت و متعاقب این پیروزی، گروه‌های مسلح وارد فرآیند سازش شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، واحد اطلاع‌رسانی جنگ اعلام کرد که ارتش سوریه، روز جمعه کنترل گذرگاه نصیب در مرز با اردن را بازپس گرفت و پرچم سوریه را بالای این گذرگاه نصب کرد.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از ساکنان محلی اعلام کرد که خودورهای زرهی و تانک‌ها که پرچم‌های روسیه و سوریه را حمل می‌کردند، در حال حرکت به سوی گذرگاه هستند.

ارتش سوریه همچنین سیطره خود بر شهرک «المتاعیه» در شرق گذرگاه را بعد از بازپس‌گیری کنترل ۹ نقطه مرزی تثبیت کرد. نیروهای دولتی همچنین شهرک «النعیمه» و «مزارع الشرعه» در ریف شرقی درعا و «تیپ ۳۸ دفاع هوایی» در غرب شهرک صیدا و «تیپ ۹۹» در شمال «النعیمه» در ریف درعا را آزاد کردند.

همزمان با این پیروزی چشمگیر ارتش سوریه، گروه‌های مسلح از دستیابی به توافق آتش‌بس با افسران روس در تمامی شهرها و شهرک‌ها در ریف شرقی درعا خبر دادند.

طبق توافق آتش‌بس، تمامی عناصر مسلح وضعیت‌شان را تسویه و سپس این منطقه را به سمت ادلب ترک می‌کنند. عناصر مسلح پیش از خروج، باید تسلیحات و مواضع‌شان را به ارتش سوریه واگذار کنند.

در تحولی دیگر، ارتش سوریه تلاش‌های گروه‌های مسلح برای پیشروی به مراکز نظامی در حومه شهر «البعث» در ریف «القنیطره» را ناکام گذاشت. همزمان با این تحرکات تروریست‌ها، رژیم صهیونیستی اهداف ارتش سوریه در حومه «خان ارنبه» را با شلیک سه موشک هدف قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز