خبرگزاری کار ایران

آخرین تلاش‌های مرکل برای بقای دولت ائتلافی آلمان

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۹۲۹

حزب دموکرات‌مسیحی صدراعظم آلمان برای حفظ دولت ائتلافی خود به حزب اتحادیه سوسیال‌مسیحی باواریا نیاز دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، امروز -دوشنبه- آخرین تلاش‌های خود را برای پایان دادن به جنجال‌ها بر سر مسئله مهاجرت در دولت خود انجام می‌دهد. مرکل تلاش دارد گفت‌وگوهای بیشتری را با «هورست زیهوفر»، وزیر کشور آلمان، داشته باشد که پیشنهادش برای استعفا، بقای دولت شکننده آلمان را در سایه شک قرار داده است. 

زیهوفر پیشنهاد کرده که از مقام خود به‌عنوان وزیر کشور آلمان و همچنین رئیس حزب اتحادیه سوسیال‌مسیحی باواریا استعفا دهد. او در جلسه حزبش برای بررسی قابل‌قبول‌بودن پیشنهادهای مهاجرتی مرکل این پیشنهاد را مطرح کرد. 

اما هم‌حزبی‌های زیهوفر به او پیشنهاد کردند که برای آخرین‌بار، روز دوشنبه، با مرکل دیدار کند تا بکوشد هیاهوی درازمدتی را که بر سر مسئله پناهجویان شکل گرفته خاتمه دهد. او گفت که پس از دیدار با مرکل، ظرف مدت سه روز تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد کرد. 

حزب دموکرات‌مسیحی آنگلا مرکل برای حفظ دولت ائتلافی خود به حزب اتحادیه سوسیال‌مسیحی باواریا نیاز دارد. ائتلاف مرکل که سه ماه پیش، پس از انتخابات در ماه سپتامبر تشکیل شد همچنین اعضای حزب سوسیال‌دموکرات را نیز در بر می‌گیرد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز