خبرگزاری کار ایران

اولویت‌های اتریش در آستانه تصدی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۹۶۳

این ریاست به اتریش این امکان را می‌دهد که دیدارها و دستورجلسه‌هایی را برای مقابله با سیل پناهجویان ترتیب دهد و همچنین مرزها را مدیریت‌ کرده و درباره مسائلی چون برگزیت تصمیم‌گیری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پناهجویان یکی از برنامه‌های اصلی دولت راست‌گرای اتریش خواهد بود که فردا -یکشنبه- ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را در دست خواهد گرفت.

شعار وین در سومین دور از ریاستش، «اروپایی حمایت‌گر» است که بسیاری از دولت‌های اروپایی آن را نقل می‌کنند. 

این ریاست به اتریش این امکان را می‌دهد که دیدارها و دستورجلسه‌هایی را برای مبارزه سیل پناهجویان ترتیب دهد و همچنین مرزها را مدیریت‌ کرده و درباره مسائلی چون برگزیت تصمیم‌گیری کند. 

از پناهجویان که بگذریم -که البته اولویت اصلی اتریش تلقی می‌شود- دولت «سباستین کورتز»، صدراعظم اتریش، باید بر مذاکرات بودجه اروپا نظارت کند و برنامه اتحادیه اروپا را برای گسترش در حوزه کشورهای غرب بالکان ادامه دهد. 

با این حال، رسیدن به نتایجی ملموس دشوار به نظر می‌رسد که البته بخشی از آن به‌خاطر انتخابات اتحادیه اروپا در ماه می ۲۰۱۹ است و همچنین به‌خاطر توقف مذاکرات برگزیت که بناست در مارس ۲۰۱۹ عملی شود.  

تصویب بودجه طولانی‌مدت اتحادیه اروپا برای دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ از دیگر چالش‌هایی است که رئیس جدید اتحادیه اروپا با آن سر و کارخواهد داشت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز