خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه ترکیه:

توافق «منبج» به بازسازی اعتماد به آمریکا کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۳۲۱

وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد توافق ترکیه با ایالات متحده درباره منطقه منبج سوریه، به بازسازی اعتماد آنکارا به واشنگتن کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «لاریپوبلیکا» گفت: «در ارتباط با پرونده سوریه برای تضمین امنیت در منطقه منبج به نقشه راهی با ایالات متحده دست پیدا کرده‌ایم. این امر به بازسازی اعتماد از دست‌رفته (در مقابل واشنگتن)، به دلیل حمایت آمریکا از حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق کرد، کمک خواهد کرد».

وی خاطرنشان کرد که با «مایک پمپئو» همتای آمریکایی خود برای عادی‌سازی روابط میان دو کشور تلاش می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه درباره ادامه حضور ارتش تیم کشور در سوریه، گفت: «ارتش‌های ترکیه و آمریکا در منبج و درباره آینده مناطق آزاد شده همکاری خواهند کرد. اگر از آنجا عقب‌نشینی می‌کردیم چه‌بسا داعش، یا حزب کارگران کردستان یا دولت سوریه کنترل این مناطق را دوباره به دست می‌ گرفتند».

چاووش‌‌اوغلو گفت: «در حال حاضر ماندن در مناطقی که ارتش ترکیه در آنجا مستقر است برای امنیت سوریه و ترکیه پراهمیت است. این امر همچنین به بازگشت آوارگان به کشورشان کمک می‌کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز