خبرگزاری کار ایران

حمله عناصر ناشناس به مستشاران آمریکایی در نزدیکی «التنف»

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۱۴۲

ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش اعلام کردند که مستشاران نظامی و نیروهای همپیمان این ائتلاف در نزدیکی پایگاه التنف واقع در مرزهای مشترک سوریه و عراق، هدف حمله مسلحانه عناصر ناشناس قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، سخنگوی ائتلاف آمریکایی، امروز- جمعه- اعلام کرد که شبه‌نظامیان گروه شورشی موسوم به «جیش مغاویر الثوره» و مستشاران نظامی ائتلاف در منطقه کاهش تنش در نزدیکی التنف هدف تیراندازی عناصر ناشناس قرار گرفتند.

این سخنگو با اعلام این‌که این حمله مسلحانه صبح پنجشنبه انجام شد، وقوع تلفات میان این نیروها را رد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد مسئولان ائتلاف آمریکایی، از طریق خط تماس برای جلوگیری از درگیری‌ها و برخوردها، با «همکاران روسی» در این‌باره در ارتباط هستند.

صبح امروز،  یک فرمانده عملیاتی در ارتش سوریه اعلام کرد در نتیجه حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به یک پست نظامی ارتش سوریه در شرق استان حمص، دست‌کم یک نظامی کشته شد.

به گفته این فرمانده عملیاتی سوریه، حمله ناگهانی ائتلاف آمریکایی پس از آن اتفاق افتاد که نیروهای سوری مانع پیشروی سه خودروی زرهی آمریکایی به سمت یکی از نقاط استقرار ارتش سوریه در منطقه «الهلبه» در جنوب شرق پالمیرا شدند و بعد از مقاومت ارتش سوریه در برابر خودروها و هدف گرفتن‌شان، جنگنده‌های ائتلاف نقطه نظامی ارتش سوریه را بمباران کردند. این حمله هوایی ناگهانی باعث مرگ یک افسر نظامی سوریه و مجروح شدن چندین نیروی نظامی دیگر شد.

این نخستین رویارویی زمینی در نوع خود بین ارتش سوریه و نیروهای آمریکایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز