خبرگزاری کار ایران

اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه شبه‌جزیره کریمه را تمدید کرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۶۰۸

براساس این تحریم‌ها، شهروندان اتحادیه اروپا و شرکت‌های اروپایی از واردات کالا از کریمه، سرمایه‌گذاری در این شبه‌جزیره و صادرات برخی کالاهای مشخص و فناوری‌ها‌ منع می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شبه‌جزیره کریمه، در میانه رو به زوال گذاشتن روابط میان مسکو و غرب، در سال ۲۰۱۴ و با الحاق این منطقه به فدراسیون روسیه آغاز شد. اتحادیه اروپا تحریم‌های ارضی خود را علیه شبه‌جزیره کریمه به مدت یک سال، تا ۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، تمدید کرد. این خبر را شورای اتحادیه اروپا امروز -دوشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد. 

در این بیانیه آمده است: «در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۸، شورای اتحادیه اروپا، در پاسخ به الحاق غیرقانونی شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه، اقدام‌های بازدارنده خود را تا تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۱۹ تمدید می‌کند.» 

این تحریم‌ها بنا بود روز شنبه منقضی شود. 

براساس این تحریم‌ها، شهروندان اتحادیه اروپا و شرکت‌های اروپایی از واردات کالا از کریمه، سرمایه‌گذاری در این شبه‌جزیره و صادرات برخی کالاهای مشخص و فناوری‌ها‌ منع می‌شوند. فناوری‌های حمل‌ونقل و انرژی از جمله مواردی هستند که ذیل این تحریم‌ها قرار می‌گیرند. 

کشورهای غربی روسیه را به دخالت در امور داخلی اوکراین متهم می‌کنند، اتهامی که مسکو قویا آن را رد می‌کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز