خبرگزاری کار ایران

دیدار مشاور اطلاعاتی ترامپ و یک شخصیت روس در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۵۵۲

دادستان ویژه پرونده دست داشتن احتمال روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، تحقیقاتی را درباره دیدار متحد قدیمی رئیس‌جمهوری ایالات متحده و یک شخصیت روس آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «رابرت مولر»، دادستان ویژه پرونده احتمال دست داشتن روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، درباره دیدار میان «راجر استون»، متحد قدیمی رئیس‌جمهوری آمریکا و یک شخصیت روس که بر اساس اتهام‌ها تلاش کرد تا اطلاعاتی را برای تخریب «هیلاری کلینتون» نامزد پیشین انتخابات آمریکا، به او بدهد تحقیق می‌کند. 

دیدار میان استون و مردی که خود را «هنری گرینبرگ» معرفی کرده است در نامه‌ای که روز جمعه به کمیته اطلاعاتی کاخ سفید فرستاده شد، توضیح داده شده است. 

راجر استون و «مایکل کاپوتو»، مشاور انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا که در سال ۲۰۱۶ این دیدار را ترتیب دادند، در گفت‌وگوهایشان با کمیته اشاره‌ای به این موضوع نکرده‌اند. اما آنان اکنون باور دارند که این مرد یک خبرچین پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) بوده که تلاش داشته با این کار به کاراز انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، آسیب بزند.

گرینبرگ برای اظهارنظر در این‌باره در دسترس نبود، اما در یادداشتی به روزنامه واشنگتن پست که برای نخستین‌بار به این موپوع پرداخته است همکاری با اف‌بی‌آی را هنگام دیدار با استون رد کرده است. 

در این نامه که آسوشیتد پرس به آن دسترسی داشته و استون و وکیل کاپوتو آن را نوشته‌اند، آمده است که کاپوتو تماسی از شریک تجاری روس خود دریافت کرده که خود را گرینبرگ معرفی کرده و مدعی شده که اطلاعاتی درباره کلینتون دارد که می‌خواهد آن را در اختیار کارزار ترامپ قرار دهد. 

کاپوتو در این تماس پیشنهاد کرده که گرینبرگ با استون دیدار کند که کارزار ترامپ را در سال ۲۰۱۵ ترک کرده بود، اما همچنان مشاور اطلاعاتی ترامپ باقی مانده بود. 

به درخواست کاپوتو، استون با گرینبرگ دیدار کرد. به گفته وکیل استون، گرینبرگ در مقابل اطلاعات دو میلیون دلار پول خواست. استون به‌سرعت این درخواست را رد کرد و گفت که نه او و نه ترامپ تا به حال برای «اطلاعات سیاسی» پولی پرداخت نکرده‌اند. 

مولر ماه‌هاست که درباره دست داشتن احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری و این‌که آیا مشاوران کارزار ترامپ نقشی در مداخله این کشور داشته‌اند یا نه تحقیق می‌کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز